Тренінг "Інклюзивний простір. Практичні кроки" у Дніпрі


08 - 10 листопада 2017 року в м. Дніпро в межах соціальної програми Марини Порошенко відбувся тренінг «Інклюзивний простір. Практичні кроки» для представників Київської, Рівенської, Харківської та Херсонської областей, ініційований і проведений Благодійним Фондом Порошенка за підтримки Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації.
У заході взяли участь працівники департаментів (управлінь) освіти, співробітники академій неперервної освіти (інститутів підвищення кваліфікації педагогічних працівників), заступники директорів ЗНЗ з інклюзивною формою навчання, практичні психологи, асистенти учителя, корекційні педагоги (по 2 особи кожної категорії від зазначених регіонів). Від Харківської області - 12 осіб.
Метою заходу було визначено підвищення компетентності педагогічних працівників із питань якісного здійснення інклюзивного навчання й супроводу дітей з особливими освітніми потребами, відпрацювання практичних навичок роботи в команді супроводу дитини.
Заняття проходили на базі Департаменту освіти і науки Дніпропетровської ОДА та Петриківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Петриківської районної ради Дніпропетровської області. 
Тренінг проводили міжнародні тренери Агнесія Ефтоді та Галина Ница (Молдова), які є представниками Всесвітньої багодійної організації LUMOS, Лариса Шевчук, начальник управління освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації, Юлія Найда, програмний директор Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
Під час заходу виступили Тетяна Симоненко, начальник відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України; Лариса Самсонова, керівник директорату з інклюзії проектного офісу при Міністерстві освіти і науки України; Олексій Полторацький, директор департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації.
Під час тренінгу розглядалися питання:
- Нормативно-правове забезпечення, що регламентує здійснення інклюзивної освіти у 2017/2018 навчальному році.
- Менеджмент інклюзивної освіти.
- Організація оцінки розвитку дитини, психолого-педагогічні характеристики дітей з особливими освітніми потребами.
- Циклограма дій шкільної команди.
- Процес ІПР.
- Індивідуалізація навчального процесу. Адаптація і модифікація шкільної програми.
- Наставництво як метод сприяння змінам та механізм впливу на якість практики педагога в умовах інклюзивного навчання
Під час перебування в Петриківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Петриківської районної ради Дніпропетровської області учасники ознайомилися із досвідом організації архітектурної доступності закладу, облаштування ресурсної кімнати та медіатеки (відповідно до проекту Благодійного Фонду Порошенка).
За результатами участі в тренінгу заплановано: 
- 14-15.11.2017 провести обласний спеціалізований тренінг для працівників освітньої сфери Харківщини за темою «Інклюзивний простір. Практичні кроки»;
- ознайомлення педагогічних працівників ЗНЗ із особливостями навчання та супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання (під час лекцій «Технології інклюзивної освіти» на курсах підвищення кваліфікації, проблемно-тематичних семінарів в районах, вебінарів, спецкурсів «Організація інклюзивного навчання в ЗНЗ: нагальні питання»; постійно протягом 2017 – 2018 років).

Коментарі

Популярні публікації