пʼятницю, 25 січня 2019 р.

науково-практична конференція за проектом "Мирна школа"


23 січня 2019 року
у місті Києві ГО «Інститут миру і порозуміння» за підтримки Міністерства освіти і науки України та міжнародних громадських організацій з Німеччини «forum ZFD», «GIZ», центру «Safe Learning» (Безпечне навчання, Королівство Норвегія), Національного центру відновних підходів у молодіжних закладах» (Королівство Велика Британія) відбулася презентація проекту «Модель «Мирна школа» як методика формування безпечного середовища в закладі освіти».
Цілі та задачі конференції:
-         Ознайомити учасників конференції з концепцією відновного підходу до формування безпеки в школі;
-         Презентувати кращі європейські та вітчизняні практики застосування відновного підходу у шкільних колективах, обговорити можливості та шляхи адаптації і впровадження європейського досвіду в Україні;
-         Сформувати орієнтири для подальшого апробування кращих практик формування безпеки в школі в контексті освітньої реформи в Україні під час реалізації проекту «Мирна школа».
Питання винесені на обговорення:
З вітальним словом до учасників конференції виступив Кононенко Ю.В., директор Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти,
В межах панельної дискусії відбулися виступи: голови правління Інституту миру та порозуміння Романа Коваля, представників громадських організацій з Німеччини «forum ZFD» Азіза Демірджаєва, «GIZ» Свена Старброта, директора Національного центру ВП у молодіжних закладах Великої Британії Белінди Хопкінс, засновниць центру Безпечного навчання Ніни Вролдсен, Беріт Фоллестад Королівства Норвегії, директора Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Юрія Кононенка, директора Всеукраїнського Фонду «Крок за кроком» Наталії Софій, начальника відділу психологічного супроводу та соціально-педагогічної роботи ДНУ «Інститут модернізації і змісту освіти» Ольги Флярковської, директора УНМЦППСР Віталія Панка.
Головним лейтмотивом виступів було обговорення питання безпеки в закладах освіти сьогодні, хто має відповідати за безпеку здобувачів освіти та як виміряти ступінь безпечності освітнього процесу.
Белінда Хопкінс продемонструвала декілька «етюдів» відновлювальних практик в закладах освіти Великої Британії (техники посередництва у вирішенні конфліктів).
Ніна Вролдсен та Беріт Фоллестад продемонстрували  в техніці «Акваріум» модель вирішення конфліктів за допомогою «Кола».
Після обідньої перерви  робота конференції була продовжена.
Лариса Самсонова, співробітник Директорату з питань інклюзивної та позашкільної освіти МОН України, керівник експертної групи з питань інклюзивної освіти розглянула актуальні питання впровадження інклюзивної освіти в контексті формування безпечного середовища та формування атмосфери турботи та довіри у закладах освіти України.
Любов Надьонова, проректор з наукової роботи Інституту соціальної і політичної психології підняла питання формування медіаграмотності та безпечного кіберпростіру в контексті запровадження проекту «Мирна школа».
Альона Горова, старший викладач ШСР, НаУКМА ознайомила присутніх з досвідом впровадження медіації та відновлювального підходу в закладах освіти України.
З досвіду роботи щодо впровадження відновлювальних практик виступили:
Ірина Бондар, «Центр розвитку та миру» ознайомила присутніх з програмою «Не смійся з мене»: запобігання булінгу та створення безпечного середовища в закладах освіти.
Олена Козлова, керівник міського Центру ППСР м. Маріуполя ознайомила з досвідом роботи щодо створення мережі шкіл порозуміння та формування безпечного середовища.
Оксана Мацюра, медіатор ЗОШ №16. М. Краматорська ознайомила з досвідом формування команди медіаторів-підлітків у закладі освіти.
Роман Коваль представив проект  «Мирна школа»: цілі, задачі, очікувані результати.

Виходячи з викладеного вище пропоную:
1. Прийняти до відома інформацію щодо актуальності впровадження медіацій них та відновлювальних практик в закладах освіти з метою формування безпечного середовища.
                                                                                                                                             Постійно
2. Відстежувати питання подальшого розвитку проекту «Мирна школа» та умов участі в ньому.
                                                                                                                                             Постійно
3. Ознайомити учасників ректорату з матеріалами науково-практичної конференції та відмінностями традиційних виховних технологій та відновлювальних технологій.
                                                                                     25.01.2019


Завідувач ЦПП, СР та ЗСЖ                                      В.В. Носенко

Немає коментарів: