понеділок, 6 березня 2017 р.

Конференція з питань інклюзивної освіти у Львові

28 лютого - 1 березня 2017 року в м.Львів відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Тенденції розвитку інклюзивної освіти в Україні: комплексний підхід». Організаторами конференції є Громадська організація «Справа Кольпінга в Україні», Львівський національний університет імені Івана Франка, за підтримки Міністерства освіти і науки України. Від Харківської області участь у заході взяла Колісник О.В.
Метою конференції було визначено обговорення актуальних проблем та стратегічних підходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими потребами, починаючи з раннього віку, в процесі їх соціалізації, запровадження інклюзивного навчання, інноваційних технологій комплексної допомоги особам із особливими освітніми потребами шляхос консолідації діяльності освітніх, медичних установ, закладів соціального захисту, модернізації системи підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів до роботи в умовах інклюзії.
Участь у конференції взяли представники органів управління освітою (обласних Департаментів науки і освіти, районних (міських) відділів (управлінь) освіти), обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, керівники загальноосвітніх та спеціальнихнавчальних закладів, педагогічні працівники (у тому числі: вчителі-дефектологи, практичні психологи, соціальні педагоги), фахівці обласних та районних психолого-медико-педагогічних консультацій, реабілітаційних центрів, соціальних служб у справах сім’ї, дітей та молоді, науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів, представник громадських організацій, батьки дітей з інвалідністю. Всього – понад 200 осіб.
У конференції взяли участь: 
Лобайчук О.С., головний спеціаліст відділу освіти дітей з особливими освітніми потребами МОНУ;
Шульженко Д.І., доктор психологічних наук, професор кафедри психокорекційної педагогіки Інституту корекційної педагогіки та психології НПУ імені М.П.Драгоманова;
викладачі кафедри корекційної педагогіки та інклюзії Львівського національного університету імені Івана Франка.
Головні думки, що були проголошені:
- на сьогодні МОНУ напрацьовано низку нормативних документів, які забезпечують право дітей з особливими освітніми потребами на рівний доступ до якісної освіти в умовах дошкільного та загальноосвітнього навчального закладу;
- разом із тим, вкрай необхідним є:
  • удосконалення системи раннього виявлення порушень та вчасне надання медико-психологічної допомоги;
  • забезпечення адекватної системи діагностики порушень у дітей 
  • з інвалідністю та створення корекційних програм їх розвитку;
  • визначення чітких обов’язків батьків щодо розвитку «особливих» дітей, залучення батьків як партнерів упровадження інклюзивної освіти;
  • підготовка фахівців та професійний розвиток педагогічних кадрів з питань навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами; 
  • створення бази існуючих ресурсів / послуг, організацій, що надають послуги у сфері інклюзії тощо.
1-ше пленарне засідання конференції проходило у великій сесійній залі Львівської міської ради:



2-ге пленарне засідання проходило у Дзеркальній залі Львівського національного університету імені Івана Франка:






Головні думки, що були проголошені:
- на сьогодні МОНУ напрацьовано низку нормативних документів, які забезпечують право дітей з особливими освітніми потребами на рівний доступ до якісної освіти в умовах дошкільного та загальноосвітнього навчального закладу;
- разом із тим, вкрай необхідним є:
  • удосконалення системи раннього виявлення порушень та вчасне надання медико-психологічної допомоги;
  • забезпечення адекватної системи діагностики порушень у дітей 
  • з інвалідністю та створення корекційних програм їх розвитку;
  • визначення чітких обов’язків батьків щодо розвитку «особливих» дітей, залучення батьків як партнерів упровадження інклюзивної освіти;
  • підготовка фахівців та професійний розвиток педагогічних кадрів з питань навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами; 
  • створення бази існуючих ресурсів / послуг, організацій, що надають послуги у сфері інклюзії тощо.
У другий день учасники мали змогу ознайомитися із досвідом організації інклюзивної освіти дітей з особливими освітніми потребами в навчальних закладах м.Львова.

ДНЗ № 165 «Барвінок» (заклад комбінованого типу, створена 1 спеціалізована група для дітей з розладами спектру аутизму, в якій 8 осіб віком від 4 до 8 років).
Офіційний сайт закладу









Львівська спеціалізована школа «Надія» з поглибленим вивченням предметів еколого-правового профілю (школа ІІ-ІІІ ступенів, 11 класів, загалом 312 учнів, із них – 18 учнів з особливими освітніми потребами: 9 учнів – індивідуальне навчання, 5 учнів – спеціальний клас, 4 учні – інклюзивне навчання, у тому числі 2 – на візочках). Офіційний сайт закладу 





Немає коментарів: