ЗВІТ
про результати проведення секційного засідання керівників районних (міських) психологічних служб Харківської області
за темою
«Розвиток професійної компетентності працівників психологічної служби, як умова підвищення якості освіти»
26 серпня 2009 року на базі Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №94 відбулося засідання керівників районних (міських) психологічних служб. На порядку денному були розкриті основні напрями формування професійної компетентності працівників психологічної служби через систему безперервної освіти; проаналізовано виконання основних завдань діяльності Р(М)МО практичних психологів і соціальних педагогів у системі безперервної освіти для підвищення їх професійної компетентності; розглянуто зміни в нормативно-правових документах щодо розвитку та діяльності психологічної служби системи освіти України; розроблено методичні рекомендації щодо підвищення професійної компетентності фахівців психологічної служби в міжатестаційний та атестаційний період.
Всього у роботі засідання взяло участь 40 фахівців психологічної служби із 38 районів. Були відсутні представники з В.Бурлуцького, Коломацького, Печенізького районів та керівник психологічної служби Фрунзенського району.
Кількісний і якісний склад керівників психологічних служб
та керівників районних (міських) методичних об’єднань
Кількісний склад керівників психологічних служб:
Методистів Р(М)МК, які відповідають за психологічну службу – 26 осіб.
Завідувачів районних (міських) центрів ПП і СР– 6 осіб.
Кількість керівників Р(М)МО практичних психологів – 8 осіб.
Стаж роботи керівником психологічної служби:
До 1 року: – 4 особи.
Від 1 до 5 років – 18 осіб.
Більше 5 років – 18 осіб.
За категорією:
Спеціаліст – 8 осіб.
Спеціаліст ІІ категорії –10 осіб.
Спеціаліст І категорії – 11 осіб.
Спеціаліст вищої категорії – 11 осіб.
Учасники засідання, ознайомившись із матеріалами доповідей працівників Центру ПП і СР ХОНМІБО, брали активну участь в інтерактивному спілкуванні, висловлювали свої думки з приводу організації роботи щодо створення умов для професійного становлення молодих фахівців психологічної служби, обмінювалися досвідом. Дуже важливим для керівників ПС було ознайомлення з кредитно-модульною системою навчання фахівців та обговорення нових нормативно-правових документів щодо діяльності психологічної служби. Було піднято питання про скорочення практичних психологів ЗНЗ, про шляхи збереження існуючої мережі фахівців психологічної служби тощо.

В малих групах учасниками секційного засідання були відпрацьовані методичні рекомендації щодо підвищення професійної компетентності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів в міжатестаційний період. Обговорювалися вимоги до атестації працівників психологічної служби, ознайомилися з методичними рекомендаціями центру щодо алгоритму проходження чергової атестації на районному, обласному та Всеукраїнському рівнях.
Наприкінці засідання керівники ПС обмінювалися досвідом, думками та власними враженнями про участь в заході.

Звіт
про проведення вхідного та вихідного діагностування
учасників секційного засідання керівників
районних (міських) психологічних служб
Для вхідного та вихідного анкетування працівниками Центру ПП і СР ХОНМІБО було удосконалено попередні анкети для учасників секційного засідання. Мета анкетування полягала у визначенні змін в діях керівників ПС для отримання ефективних результатів від діяльності практичних психологів та соціальних педагогів, у вивченні використання науково-методичної літератури, рекомендацій Центру ПП і СР ХОНМІБО тощо.
Для працівників Центру було актуальним питання щодо своєчасного отримання інформації керівниками ПС від обласного Центру ПП і СР, що також увійшло в анкету.
В анкетуванні взяло участь 25 респондентів. За результатами анкетування можна визначити:
1) Основними проблемами розвитку та діяльності психологічних служб сільських районів є відсутність кваліфікованих спеціалістів, забезпечення їх окремими приміщеннями, недостатнє матеріально-технічне забезпечення кабінетів.
Основними проблемами розвитку та діяльності психологічних служб міст та районів м. Харкова є плинність кадрів, недостатня матеріально-технічна база, посади соціальних педагогів займають не фахівці.
У віддалених районах області та районах, де відсутні керівники ПС, спостерігається недостатнє методичне забезпечення психологічної служби.
Залишаються проблемами – недостатня задіяність керівників ПС в управлінському аспекті, низький рівень охоплення психологічним та соціально-педагогічним супроводженням малокомплектних шкіл районів.
2) В роботі керівників ПС з працівниками психологічної служби району та педагогами району перевага віддається використанню інтерактивних методів роботи. В рамках тренінгових занять відпрацьовуються професійні навички роботи з дітьми та дорослими.
3) Аналізуючи запропоновані теми в анкетах, які варто було б обговорити на наступних заходах для керівників психологічних служб, слід зазначити, що низка тем залишається актуальною, хоча відпрацьовується на обласних семінарах та інших заходах ЦПП і СР постійно:
- система роботи психолога з адміністрацією закладу;
- проблема наступності між ДНЗ та ЗНЗ;
- розробка методичних рекомендацій, складання корекційно-розвивальних програм;
- проведення моніторингових досліджень
- психологічна експертиза діяльності навчального закладу;
- підвищення якості загальної середньої освіти
- підвищення мотивації навчання серед дітей.
4) Респонденти проранжували основні джерела отримання інформації від Центру ПП і СР ХОНМІБО, які є своєчасними та найбільш повними за обсягом. Найбільш оптимальними джерелами є:
1. Семінари, наради та інші групові зустрічі;
2. Листи ХОНМІБО;
3. Очні зустрічі-консультації.
85% респондентів надали проведеному секційному засіданню загальну оцінку в 5 балів.
Таким чином, секційне засідання можна вважати результативним, поставлені завдання були виконані.

Завідувач Центру ПП і СР О.Марінушкіна

Коментарі

Популярні публікації