І з’їзд корекційних педагогів України


29-30 листопада 2016 року
у місті Дніпро відбувся І з’їзд корекційних педагогів України "Актуальні питання соціалізації дітей з особливими освітніми потребами".
На з’їзді Харківщину представляли:
Носенко Володимир Вікторович, завідувач Центр практичної психології, соціальної роботи та здорового способу життя КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»;
Вишнева Ірина Миколаївна, завідувач КУ «Харківська обласна психолого-медико-педагогічна консультація» Харківської обласної ради;
Орлов Андрій Валерійович, учитель історії, кандидат педагогічних наук (корекційна педагогіка), заступник директора з навчально-виховної роботи Комунальний заклад «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс ім. В.Г. Короленка» Харківської обласної ради;
Когтєв Андрій Валентинович, учитель математики та української жестової мови КЗ «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс» Харківської обласної ради.
29 листопада на пленарному засіданні до учасників звернулися з промовами:
Порошенко Марина Анатоліївна, канд. мед. наук, Голова Ради Благодійного фонду Петра Порошенко. У своїй доповіді вона підкреслила, що «освіта повинна бути сучасною та доступною для всіх, тобто інклюзивною. Інклюзія - це новий вимір сучасної освіти».
Синьов Віктор Миколайович, докт. педаг. наук, дійсний член НАПН України, Президент ВГО "Українська асоціація корекційцних педагогів України" у доповіді зазначив, що сучасна освіта повинна враховувати запити і можливості кожної дитини. Дитина з особливими освітніми потребами ексклюзивна дитина, яка має навчитися соціалізуватися у великому світі і процес навчання повинен цьому сприяти. Він наголосив на важливість спеціальних навчальних закладів, як осередків, які концентрують ресурсний, кадровий потенціал фахівців корекційної педагогіки в Українській освіті, який потрібно зберегти.
Симоненко Тетяна Василівна, начальник відділу освіти дітей з особливими освітніми потребами Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України у доповіді зазначила, що в новому законі про освіту має бути не тільки інклюзія але й спеціальні навчальні заклади. Інклюзивна освіта повинна розвиватися в Україні. Спеціальні навчальні заклади в майбутньому можливо мають стати навчально-реабілітаційними центрами. Крім цього, вона виокремила головні закиди до спеціалізованих шкіл: 1.Сегрегація дітей з особливими освітніми потребами, 2. Нестача сімейного виховання та родинного затишку. Але, перевагою визначила те, що спеціальні заклади, на сьогодні, адаптують освіту до потреб дитини з ООП. Вона особливо підкреслила, що прийнято рішення Міністерства освіти про припинення набору дітей із затримкою психічного розвитку до 1 класів спеціальних навчальних закладів з 1 вересня 2017 року. Крім цього зупинилася на особливостях призначення індивідуальної форми навчання тільки лікарями. ПМПК позбавлені права призначати індивідуальну форму навчання.
Науковці і практики в своїх доповідях окреслили актуальні питання розвитку корекційної педагогіки в сучасних умовах. Корисним було висвітлення проекту "Розвиток інклюзивного середовища у Запорізькій області". Представник Фонду Петра Порошенка Миськів Леся Ігорівна ознайомила присутніх з деякими аспектами впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах Запорізької області.
30 листопада відбувалася робота у секціях.
На базі КЗО "Дніпровський навчально-реабілітаційний центр "Шанс" проходила секція за темою "Психолого-педагогічні умови соціалізації та інтеграції дітей із аутистичними та інтелектуальними порушеннями. Учасникам секцій було запропоновано перегляд занять з такими дітьми. А також відбулося обговорення у формі виступів-презентацій та запитань до доповідачів стосовно актуальних питань створення освітніх маршруті дітей з аутистичними порушеннями.

 
 

Коментарі

Популярні публікації